پیش‌نوشت: این مطلب تا چند هفته در بالای صفحه خواهد ماند.

ان‌شاءالله فرصتی فراهم می‌شود برای خرید کتاب به تعداد زیاد از ایران. از آنجایی که با کتاب‌های جدید آشنایی کمتری دارم، از پیشنهادهای شما استقبال می‌کنم. لطفاً به صورت نظر (عمومی باشد بهتر است) پیشنهادهای خود را بگذارید. اگر برای خرید کتاب‌ها باید به کتاب‌فروشی خاصی رفت (تهران یا مشهد) بفرمایید.

 

خصوصیت‌های پیشنهادها:

  • حتماً فارسی غیرترجمه‌ای باشد مگر آن که در حوزهٔ علوم دینی و ترجمه از عربی باشد. بیشتر کتاب‌های غیرفارسی به فراوانی در ینگهٔ دنیا به صورت خرید یا امانت از کتابخانه موجود است.
  • ناگفته پیداست که رده‌های مورد نظر بیشتر حوزهٔ ادبیات مانند شعر معاصر فارسی، نقد ادبی، داستان معاصر فارسی، و تاریخ ادبیات؛ حوزهٔ تفکر و حکمت مانند نقد تفکر، جستارهای تاریخی، و مطالعهٔ فرهنگی؛ حوزهٔ موسیقی مانند نظریهٔ موسیقی؛ تاریخ معاصر از جمله تاریخ تحلیلی جنگ و  انقلاب و تاریخ شفاهی است. حوزه‌های دینی نیز حیطه‌ای است که اینجا خیلی کم یافت می‌شود. 
  • سال‌هاست از مطالعهٔ شعر فارسی معاصر کم‌بهره بوده‌ام. به شکل مبتذلی به خواندن نقد و تحلیل شعر علاقه دارم: ایران که بودم هر روز دکه‌ها را برای خرید شمارهٔ جدید مجلهٔ شعر از انتشارات سورهٔ مهر نگاه می‌کردم. در آمریکا کتاب فارسی اگر هم یافت بشود، بیشتر در حوزهٔ داستان است.
  • موضوعات دیگری هم هست که به صورت کاملاً کنجکاوانه دوست دارم بخوانم ولی الان به ذهنم نمی‌رسد! 
  • قبلاً هم نوشته‌ام که بیشتر از آنی که کتاب‌خوان باشم، کتاب‌خر (خور؟) هستم.

 

اگر هم با نظر در وبلاگ راحت نیستید، جیمیل من rasooli.ms است. شاید خوبی وبلاگ این باشد که بقیه هم می‌توانند ببینند.

 

ممنون